شرح بخش اقامتی (هتل آپارتمان ) مجتمع آرمان

بخش اقامتی یا هتل آپارتمان آرمان، مجتمع تجاری، اقامتی- مسکونی آرمان یک هتل آپارتمان  سه  ستاره است که تمامی امکانات یک هتل ۵ ستاره را دارا می باشد. که بالاترین نشان هتل آپارتمان را از سازمان گردشگری دریافت نموده است.

این هتل در ۷ طبقه از ۲+ تا ۹+ مجتمع آرمان می باشد که با بهره گیری و الگو برداری از هتل های معتبر و مشهور جهانی مانند هیلتون و سان پلازا  و … طراحی و ساخته شده است. دارای ۲۹۱ واحد یک خوابه، دوخوابه، سوئیت، کانکت و وی‍ژه معلولین بوده با متراژ حدود ۵۰ متر که در ۳ کلاس نرمال، VVIPو VIP طبقه بندی گردیده است.

هتل آپارتمان آرمان دارای ۳ ورودی است، که ورودی اصلی در جنوب مجتمع و حاشیه خیابان نواب صفوی و مخصوص میهمانان هتل، ورودی دوم در شمال و ورودی سوم در شرق مجتمع واقع  و مخصوص تخیله بار و ورود و خروج پرسنل می باشد.

هتل آپارتمان آرمان موفق به دریافت ۵ گواهینامه بین المللی در زمینه های شده است.

  • ISO 50001-2011 سیستم مدیریت انرژی
  • OHSAS 18001-2007 سیستم مدیریت ایمنی و بهداست حرفه ای
  • ISO 10668-2010ارزش گذاری برند
  • ISO 10004-2012سنجش رضایتمندی مشتریان
  • ISO 18513-2003 صنعت توریسم و خدمات گردشگری

دو لابی در یک هتل

لابی هر هتل، بخش بسیار مهم آن محسوب می شود که همچون شناسنامه ای، نمایانگر وضعیت هتل است.نخستین معرف هتل که می تواند بیننده، مسافر یا میهمان را مفتون و فریفته خود سازد، همین بخش است. از دیدگاه بیننده دقیق و باتجربه که زیبایی و پسندیدگی از نظرش به دور نمی ماند، این قسمت از هتل می تواند او را به خود جلب کند یا از خود براند. لابی هتل از جمله فضاهای مشاع هتل است که معمولاً در طبقه همکف و متناسب با ظرفیت و تعداد میهمانان هتل و با ارتفاع مناسب ساخته می شود. در طراحی لابی بخش اقامتی آرمان، به جز مبلمان و نورپردازی، با استفاده از عناصر دکوراتیو و مصالح درجه یک، سعی در جذاب تر شدن محیط شده است. در طبقه همکف پروژه آرمان، فضایی در حدود ۶۰۰ مترمربع به عنوان لابی و پذیرش در نظر گرفته شده است. در این فضا ۶ دستگاه آسانسور برای هدایت میهمانان به طبقات مختلف تعبیه شده است. علاوه بر لابی طبقه همکف، در طبقه ۲+ نیز فضایی به مساحت حدود۵۵۰ مترمربع به لابی متمم یا فضای لانچ اختصاص یافته است که از جمله مزایای این لابی متمم می توان به این نکات اشاره کرد:

در نظر گرفتن فضای تماشای تلویزیون، تراریوم و هم جواری آن با باغ بام، صبحانه خوری، رستوران بوفه، رستوران آلاکارت، کافی شاپ بخش اقامتی. لابی اول تنها به پذیرش، ورود و خروج مسافر و بازاریابی مربوط میشود و سایر امور در لابی دوم صورت می پذیرد که تمامی احتیاجات مسافر را برطرف می کند. همچنین علاوه بر میز پذیرش، دو میز برای پاسخگویی به مشتریان اختصاص یافته است بعه عنوان خدمات عمومی و خدمات مشتری که در صورت نارضایتی یا شکایت و یا دادن پیشنهادات، مشتری می تواند موضوع خود را با این قسمت مطرح کند. در مجموع لابی و لابی متمم با احتساب فضای رستوران، کافی شاپ و صبحانه خوری، مساحتی بالغ بر۳۰۰۰ مترمربع را به خود اختصاص داده اند.

باغ بام

باغ بام به احداث فضای سبز روی سطحی بالاتر از سطح زمین اطلاق می شود که سابقه ای همزاد ساخت ساختمان توسط بشر دارد. از مزایای باغ بام می توان به این نکات اشاره کرد:

  • کاهش جذب حرارت توسط مجموعه ساختمان
  • کاهش مصرف انرژی
  • افزایش سرانه فضای سبز شهری
  • بهبود وضعیت آلودگی هوا
  • بهبود کیفیت مدیریت و بهره برداری آب باران
  • زیباسازی سیما و محیط شهری

این فضا در قسمت مرکزی پروژه با وسعتی بالغ بر ۱۶۵۰ متر مربع واقع شده است. این فضا برای ساکنان و مراجعه کنندگان به مجموعه قابل تردد نبوده و تنها از منظر راهروی لابی ۲+ و چشم انداز بخش های مسکونی و اقامتی که دارای دید به حیاط مرکزی پروژه هستند،قابل رؤیت است.

باغ بام بالکن و تراس رستورانی

این فضا در مجاورت رستوران، کافی شاپ و صبحانه خوری مجموعه، با فضایی حدود ۱۴۰۰متر مربع واقع شده است که فضایی باطراوت و بانشاط برای استفاده کنندگان از مجموعه خدماتی را فراهم می کند و می توان از فضای باز آن برای رستوران، کافی شاپ و صبحانه خوری استفاده کرد. شایان ذکر است نورپردازی محوطه باغ بام نیز همگام با ایده های معماری پیش رفته و در محوطه، پوشش های سبز، باغ، آلاچیق ها و سیستم نورپردازی طراحی و به گونه ای اجرا شده که علاوه بر زیبایی دوچندان، منظر دلنشین و زیبایی را برای هر بیننده ای فراهم آورد.

باشگاه مشتریان

در باشگاه مشتریان هتل آپارتمان تمامی میهمانانی که برای اولین بار در هتل اقامت کنند بصورت خودکار عضو باشگاه شده و چنانچه میهمانی تمایل به عضویت نداشته باشد حذف می نماید و برای تمامی اعضاء کارت اشتراک صادر می گردد همچنین کارت اشتراک رستوران هتل آپارتمان  نیز برای میهمانان صادر می گردد. که با داشتن کارت می توانند از مزایای آن بهره مند گردند و برای کسانی که عضو باشگاه مشتریان هتل آپارتمان هستند انواع تخفیفات ارائه می گردد. یکی از اهداف ایجاد باشگاه مشتریان هتل آپارتمان آرمان شناسایی علاقمندی های میهمانان می باشد به گونه ای که تمامی مشخصات میهمانان و علاقه مندیهای آنها در این نرم افزار ثبت می شود. برای مثال اگر یکی از میهمان ها به قهوه علاقه دارد، این موضوع در سیستم ثبت می شود و در مراجعات بعدی ایشان براساس اطلاعات سیستم، تخفیف استفاده از کافی شاپ به ایشان ارائه می شود.

گالری در هتل

ما معتقدیم که هنر، بخشی از صنعت هتلداری است، در این راستا لابی هایی در طبقات در نظر گرفته ایم که لابی گالری نام دارد و به معرفی و عرضه آثار هنری هنرمندان می پردازد. میهمانان می توانند علاوه بر تماشای آثار هنرمندان و لذت بردن از آنها، این آثار را خریداری نمایند. همچنین هتل اقدام به نصب آثار نقاشی هنرمندان در واحدها نیز نموده است.

روم سرویس

در هریک از طبقات هتل اتاقی به نام “روم سرویس” ( Room Service )وجود دارد و همان طور که از نامش پیداست، برای سروکردن غذا در اتاق از آن استفاده می شود. اتاق سرویس، محلی است که هنگام تحویل غذا به میهمانان، آسانسور مخصوص، غذا را ابتدا از آشپزخانه به آنجا و سپس به اتاق های مختلف، سرو می کنند.

این اتاق ها مجهز به یخچال، گاز و ظروف مخصوص غذا برای اتاق های همان طبقه هستند تا در فاصله بین حمل غذا تا اتاقها، غذا سرد نشود و از یخچال نیز برای سرد نگهداشتن نوشابه ها و غذاهای سرد استفاده می شود.

خدمات روم سرویس هتل سان پلازا با بهره گیری از پرسنل مجرب و کیفیتی مرغوب به صورت ۲۴ ساعته آماده سرویس دهی به میهمانان است.

رستوران چند منظوره

 سالن چند منظوره و رستوران بوفه که در طبقه ۲+ هتل برای میزبانی مراسم، همایش و برگزاری جلسات قرار گرفته است، آمادگی سرویس دهی به میهمانان عزیز را دارد. از جمله نکات مثبت این رستوران می توان به فضایی دلنشین و محیطی آرام اشاره کرد. رستوران بوفه با منوی غذایی متنوع و سرویس دهی عالی، از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب به صورت یکسره آماده پذیرایی از میهمانان ارجمند و در تمام مدت روز، آماده هر نوع خدمت رسانی و سرو غذاهای متنوع است. این رستوران بزرگترین و اصلیترین رستوران هتل به شمار می رود که از جمله امکانات آن می توان به معماری  و دکوراسیون منحصربه فرد، پذیرایی توسط گروهی از میزبانان مجرب و ارائه خدماتی متفاوت اشاره کرد.

تمامی دستگاه ها و اغلب تجهیزات هتل این مجموعه مطابق با بهترین هتل های دنیا و البته از نوع ایرانی است.

در رستوران این هتل همه چیز مستندسازی شده و طبق استاندارد انجام می شود. در این رستوران طراحی میز بوفه نیز استاندارد مخصوص به خود را دارد و برند مواد اولیه غذا از پیش تعیین نشده است. از سوی دیگر لژی برای بوفه عصرانه نیز در نظر گرفته شده است. در این رستوران می توان ترکیبی از حسن سلیقه، محیط امن و آرامش بخش، توجه به خواسته میهمان، آداب تکریم و میهمان نوازی را در کنار منظره ای چشم نواز که طعم یک غذای لذیذ و دلچسب را به ارمغان می آورد، تجربه کرد.

رستوران آلاکارت؛ تجربه ای متفاوت

بسته به نوع بازاریابی و میهمانانی که به هتل مراجعه می کنند، دو رستوران در نظر گرفته شده است؛ رستوران بوفه   بین المللی و رستوران آلاکارت.

آلا کارت (A-la carte ) یعنی صورت غذا و نحوه پذیرایی؛ همچنین به معنی انتخاب غذا از روی لیست غذا توسط میهمان است. هنگامی که میهمان به رستوران می آید، ضمن خوشامدگویی به وی، بعد از حدود ۳ دقیقه منوی غذا به او داده می شود و بعد از اینکه میهمان، غذای خود را انتخاب کرد، سفارش خود را اعلام می کند تا غذای دلخواه برایش سرو شود. به این روش، یعنی گرفتن سفارش غذا به صورت انتخابی، آلا کارت گفته می شود.

همچنین فضایی بازی در باغ بام و مشرف به حرم حضرت رضا(ع) در نظر گرفته شده که میهمنان می توانند برای صرف غذا از آنجا استفاده کنند.

رستوران آلا کارت هتل آرمان، با فضایی طراحی شده  به منظور استفاده در تابستان و زمستان، برای برگزاری مراسم کوچک و دوستانه به ارائه خدمات می پردازد. این رستوران با چشم اندازی زیبا و معماری آرام و متین که تلفیقی هوشمندانه از معماری مدرن و کلاسیک است، فضایی گرم و دلنشین ایجاد کرده و هدف آن سرو غذایی سالم در محیطی دلچسب و ایجاد لذتی ناب است.

کافی شاپ

امروزه یکی از بخش های جدایی ناپذیر مجموعه های بزرگ، مرا کز مکث میان مدت با قابلیت سرو انواع نوشیدنی ها و غذاهای سبک است. در هتل آپارتمان آرمان با توجه به این موضوع مهم، فضایی در طبقه ۲+ و به منظور پذیرایی از میهمانان گرانقدر تعبیه شده است. در این مکان انواع نوشیدنی های سرد و گرم، غذاهای سبک و نیز انواع بستنی و… با بهترین کیفیت سرو می شود.شایان ذکر است کافی شاپ مجموعه آرمان، به صورت شبانه روزی آماده پذیرایی و ارائه خدمات به میهمانان گرامی است. همچنین این کافی شاپ دارای فضای باز باغ با مشرف به حرم حضرت رضا (ع) می باشد که میهمانان می توانند علاوه بر صرف نوشیدنی و چاشت از فضای معنوی و بارگاه منور حضرت لذت ببرند.

فناوری مدرن سیستم IPTV

سامانه ای است که در آن با استفاده از پروتکل اینترنت(IP ) بر روی یک زیرساخت شبکه با پهنای باند وسیع،
برنامه های تلویزیونی به صورت دیجیتال ارائه می شود.

تلویزیون تحت شبکه (IPTV ) به ارسال و پخش برنامه های تلویزیونی، فیلم، صدا، عکس، انواع متن ها و همچنین اطلاعات برای مشترکان از طریق شبکه های محلی(LAN ) و پروتکل اینترنت، گفته می شود .این سرویس معمولاً با سرویس های دیگری مانند اینترنت پرسرعت، نمایش ویدئو (در صورت درخواست) و تلفن اینترنتی، در قالب یک سرویس به مشتریان ارائه می شود که علاوه بر تلویزیون، قابلیت اتصال به تجهیزاتی نظیر لپ تاپ، گوشی های هوشمند، تبلت ها و… را نیز دارد.

استفاده از این تکنولوژی پیشرفته یکی دیگر از خدمات ارزنده ارائه شده در هتل آپارتمان آرمان است که باعث رفاه و رضایتمندی بیشتر میهمانان خواهد شد.

از جمله امکاناتی که در این سیستم ارائه می شود، عبارت است از: دسترسی به صور تحساب، انواع بازی ها، تلویزیون، فروشگاه اینترنتی، سیستم یکپارچه مدیریت، دوربین های شهری، مجموعه منوها و مانند این در واقع هرآنچه در IPTV هتل های دنیا وجود دارد، در این هتل با آیتم های بیشتر فراهم شده است. همچنین موسیقی ها و فیلم هایی در آرشیو هتل وجود دارد که بسته به نظر بهره بردار، کاربر می تواند به صورت رایگان یا غیررایگان از آنها بهره مند شود.

سیتم هوشمند هتل آپارتمان آرمانHMS

سیستم مدیریت هوشمند هتل(HMS )، به سیستم مدیریت یکپارچه هتل اطلاق می شود که امروزه نقش بسیار مهمی را در کنترل فنی، مدیریتی و هزینه تأسیسات ساختمان بر عهده دارد. HMS در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان است. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، مولد برق ضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مداربسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و… هستند. در هتل آپارتمان آرمان نیز از سیستم HMS استفاده شده است.

اولین اقدام در برنامه ریزی سیستم HMS هتل آپارتمان آرمان، آنلاین کردن قفلهای کارتی بود. این در حالی است که قفل آفلاین با برندهای چینی بسیار ارزان تر در بازار موجود است. مزیت این قفل ها اطاع از ورود و خروج افراد و نحوه استفاده از نوع کارت است. اهمیت این اطلاعات در مواقع حساس به ویژه هنگام حریق، نمود بیشتری می یابد. برای مثال هنگام آتشسوزی ممکن است کودکی در اتاق باشد که قادر به باز کردن در نباشد. در این صورت از طریق سیستم آنلاین می توان درها را به طور اتوماتیک باز کرد.

همچنین ممکن است مسافری هنگام خروج، درِ اتاق را باز گذاشته باشد که در این صورت پس از چند دقیقه سیستم هشدار می دهد و اعلام می کند که در اتاق باز است یا برای مثال ممکن است به درخواست نیروی انتظامی قصد داشته باشید یکی از اتاقها را قفل کنید.. در این صورت از طریق سیستم به راحتی م یتوان این کار را انجام داد. البته این امکانات بیشتر از لحاظ امنیتی حائز اهمیت است. از دیگر مزیت های قفل های آنلاین شناسایی و ثبت ساعت هنگام وارد کردن کارت در سیستم است. به این ترتیب ا گر مدیر هتل قصد ساعتی اجاره دادن اتاق را داشته باشد، در ساعت مشخص شده، سیستم کارت را نمی خواند. کارتی که قفل را باز می کند و آسانسور نیز روی آن تعریف شده است، در این سیستم کارایی دارد. برای مثال شخصی که در اتاقی در طبقه هشتم هتل اقامت دارد، با کارت خود می تواند فقط تا طبقه هشتم از آسانسور استفاده کند و این موضوع مربوط به مباحث امنیتی مجموعه است. همچنین پنل هایی در واحدها قرار گرفته است که از طریق آن ها می توان تمامی امور مربوط به واحد را کنترل کرد؛ مثل خاموش یا روشن کردن چراغها، سیستم سرمایش و گرمایش و نظایر آن. گفتنی است این سناریوها قابل تعریف و بسته به نظر بهره بردار، تغییرپذیر است.

نحوه عملکرد فن کوئل ها در سیستم HMS

فن کوئل ها سیستمی خودکار دارند. در HMS می توان تعریف کرد که با قرار گرفتن کارت در مقابل درب واحد برای خروج، دمای فن کوئل کاهش یابد تا در مصرف انرژی، صرفه جویی شود یا به محض خروج میهمان از اتاق، فن کوئل ها در حالت انتظار (Stand – by  )قرار گیرد و به محض بازگشت وی و قرار گرفتن کارت مقابل درب واحد، دمای فن کوئل نیز افزایش یابد.

هوشمندسازی بدین معنی است که در غیاب میهمان، فن کوئل در حالت انتظار قرار بگیرد و زمانی که وی اتاق را به طور کامل تحویل می دهد، بهطور خودکار، خاموش شود. همچنین به محض ورود میهمان به هتل و تحویل گرفتن اتاق، با توجه به فصل، اتاق از هوای مطبوعی برخوردار باشد.

خشکشوییlaundry

جهت شستشو ملافه ها و ارائه خدمات خشک شویی به میهمانان بخشی به عنوان رختشوی خانه یا Landry در نظر گرفته شده است. لاندری (خشک شوئی) محلی است که ارتباط مستقیم با خانه داری داشته و شتشسوی روزانه ملحفه ، رو بالشی و پرده و به طور کلی شستشوی لوازم پارچه ای اتاق ها، رستوران، لباس میهمان به عهده این بخش است.در راستای ارائه بهترین سرویس به میهمانان، تجهیزات و ماشین آلات لاندری مدرن و پیشرفته برای ارائه ی خدمات البسه به میهمانان خریداری و ماشین آلات آن در فضایی به مساحت ۱۵۰ متر مربع نصب شده است.

اهم ماشین آلات نصب شده شامل:۳ دستگاه آبگیر،۴ دستگاه خشک کن ،۵ دستگاه لباسشویی،۱ دستگاه خشکشویی ، ۲ دستگاه اتوپرس و ۱ دستگاه اتو غلطک می باشد.

استخر

این مجموعه دارای استخر سرپوشیده با آب تصفیه شده بدون کلر و حوضچه های آب گرم به منظور آرامش و رفع خستگی و همچنین دارای سونای خشک استاندارد، حوضچه آب سرد و سونای بخار است.

استخر بزرگسالان مجموعه دارای ابعاد ۱۴×۷×۴/۱ متر و استخر کودکان آن دارای آب گرم بوده و به شکل منحنی اجرا شده است. گفتنی است در طراحی این استخرها کاشی ۲×۲ به کار رفته که به شکل چشم نوازی طراحی شده است. سقف اصلی استخر نیز با پارچه کشسان باریسول اجراشده است. نکته مهم در خصوص ایمنی استخرها، عمق آنهاست که عمق این استخرها طبق استاندارد۴/۱متر در نظر گرفته شده است. این ارتفاع در صورت نبود نجات غریق نیز ایمنی افراد را تأمین می کند مجموعه آبی آرمان دارای سونای خشک و سونای بخار است. چوب سونای خشک این مجموعه از یکی از بهترین برندهای چوب تِرمُوود در جهان به نام “لوناوود “تأمین شده که در کشور فنلاند تولید می شود. گفتنی است سونای بخار آن نیز به زیبایی و با کاشی ۲×۲ استخری اجرا شده است.

سالن بدن سازی

سالن بد نسازی مجموعه با حدود ۵۰ مترمربع مساحت، دارای کفپوش ایتالیایی بوده و سقف آن نیز با استفاده از چوب مشبک تِرمُوود اجرا شده و همچنین دارای آینه کاری بسیار شکیلی است.

فیش اسپا Dr.Fish

فیش اسپا یا دکتر ماهی (Dr.Fish )که نام علمی آن “گاراروفا ” است، نوع خاصی از ماهی است که زیستگاه آن آبهای گرم آسیای شرقی است. این ماهی های ۳ تا ۴ سانتیمتری بدون دندان در تماس با پوستهای مرده پاشنه پا، زیرناخن ها نوک انگشتان، به آرامی شروع به مکیدن پوست می کنند. این کار علاوه بر آنکه پوست های مرده را از بین می برد، ماساژ بسیار آرامی نیز به دست و پا می دهد که آرامش بخش است. شایان ذکر است این گونه ماهی پس از تماس با انسان آنزیمی ترشح می کند که باعث استریل شدن آب آکواریوم شده و هیچ گونه خطری از نظر انتقال بیماری برای افراد استفاده کننده ندارد.

حمام ترکی

حمام ترکی محلی لذت بخش و آرامش دهنده است که به محض وارد شدن به آن، هرگونه خستگی را فراموش خواهید کرد. در حمام ترکی ماساژ با صابو نهای معطر باعث لذت بردن شما خواهد شد.

نحوه ای متفاوت از مالکیت واحدهای هتل آپارتمان

  • واحدهای هتل آپارتمان آرمان این مجتمع در قالب واحدهای یک خوابه، دو خوابه و سوئیت، از متراژ متوسط ۵۰ مترمربع ساخته می شود. همگی این واحدها دارای سند مالکیت رسمی شش دانگ بوده و امکان فروش قطعی آن ها وجود دارد. واحدهای این هتل آپارتمان به دوگروه برای فروش عرضه گردید.گروه الف: مالکانی واحد را از هتل آپارتمان خریده اند و اجازه بهره برداری از آن را به هتل داده اند و هتل پس از کسر شار‍ژ و هزینه ها درآمد کسب شده را با مالک سهیم می شود خود مالک نیز هرزمان که بخواهد می توانند از واحد خود استفاده کند.گروه ب: این افراد پس از خرید واحد بهره برداری از آن را به هتل نداده و فقط به منظور استفاده خود و یا افرادی که معرفی می کنند خریداری نموده اند واز این گروه از مالکان فقط هزینه شارژ و خدمات دریافت می گردد.مالکان می توانند مثل میهمانان یک هتل از خدمات موجود در آن شامل رستوران استخر، جکوزی، مراکز خرید، کافی شاپ، خانه داری، پذیرش و سرویس های اتاق ها بهره‌برداری کنند.

پارکینگ

مجتمع جهت رفاه حال مراجعه کنندگان و میهمانان خود ۲ طبقه پارکینگ به ظرفیت ۴۲۰ جای پارک طراحی کرده است که دارای سیستم هوشمند می باشدسعی کردیم برای کف پارکینگ ها از بهترین منابع استفاده کنیم و پس از بررسی های دقیق کارفرما، موزاییک نانو را انتخاب کردیم و با توجه به اینکه این نوع موزاییک ها با بخارِ غلظت بالا و هوای مرطوب، خشک می شوند، از تراکم و مقاومت زیادی در برابر سایش، عوامل جوی و یخ زدگی برخوردارند، در صورتی که موزاییکهای معمولی به دلیل تراکم کم، دچار فرسودگی در قسمت رویی می شوند. یکی دیگر از مزیت های ویژۀ این نوع موزاییک، چربی گریزی است که از باقی ماندن رد لاستیک های اتومبیل جلوگیری می کند. از مزیت های دیگر پارکینگ آرمان می توان به سیستم PMS اشاره کرد که قابلیت های ویژه ای همچون ثبت ورود، خروج و شمارۀ پارک ماشین به صورت اتوماتیک، سیستم هشداردهنده برای مسائل امنیتی و همچنین محاسبۀ هزینۀ پارک اشاره کرد.

نصب سنسورهایی برای نمایش جای خالی اتومبیل، یکی دیگر از خصوصیات این پارکینگ است. زمانی که راننده وارد رمپ پارکینگ می شود، با نگاه کردن به تابلو و توجه به چراغ ها، می تواند بدون اینکه در طبقات دور بزند، از در ورودی جاهای خالی را تشخیص دهد. به این ترتیب راننده می تواند با طی کوتاهترین مسیر و صرف مدت زمان کوتاهی به جای پارک مناسب دست یابد.از سوی دیگر در این سیستم امکان گزارش گیری وجود دارد و همچنین میتوان برنامه ریزی کرد که هزینه پارکینگ به طور خودکار از طریق کار تهای شتاب، از حساب مشتری کسر شود.در سیستم PMS پارک خودرو هنگام ورود و خروج به طور اتوماتیک قرائت می شود. علاوه بر این لزومی ندارد در همه زمانها فضای پارکینگ به طور کامل باز باشد.در مواقع غیرپیک می توان از طریق راه بندها مسیرها را مسدود کرد تا از هدررفت انرژی جلوگیری شود و این نیز از مزایای این سیستم به شمار می رود.سیستم PMS این پروژه از برندی اسپانیایی خریداری شده است. اگرچه این سیستم در بسیاری از مجتمع های دیگر نیز به کار می رود، اما هیچ یک به این اندازه کامل و جامع نیست.میهمانان هتل که دارای ماشین باشند می توانند با ارائه برگه معرفی از پذیرش به پارکینگ از امکانات آن استفاده کنند.

سایر امکانات

از دیگر امکانات مجموعه آبی آرمان، میتوان به لابیرِنت و تونل پاشش آب اشاره کرد که ایده های نو در مجموعه های آبی است. لابیرنت با برخورداری از خاصیت پزشکی، برای ماساژ کف پا از سنگ های طبیعی استفاده می کند و با افزودن گوگرد به آب، خاصیت درمانی می یابد. اتاقهای ماساژ بدن و ماساژ پا نیز در مجموعه وجود دارد که با چوب ترموود و سنگ های آنتیک مدادی طراحی شده است.

علاوه بر این سکوهایی از جنس سنگ های مصنوعی تراشیده شده یک تکه نیز در این مجموعه تعبیه شده است. ذکر این نکته ضروری است که کل این مجموعه آبی به یک موتورخانه مرکزی در داخل خود مجهز شده است که عملیات گندزدایی، تصفیه و ازن زنی آب و همچنین آبرسانی به مجموعه توسط پمپ های مخصوص این موتورخانه انجام می شود.

امکانات و تجهیزات هتل شامل

  • سیستم مدیریت هتل (HMS) ، به سیستم مدیریت یکپارچه هتل اطلاق می شود که امروزه نقش بسیار مهمی را در کنترل فنی، مدیریتی و هزینه تأسیسات ساختمان بر عهده دارد. HMS دربرگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان است. این سرویس ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، مولد برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مداربسته، اعام و اطفای حریق، کنترل تردد و… هستند. همچنین استفاده از قفل های کارتی آنلاین (ساخت Salto اسپانیا) برای واحدهای بخش اقامتی با قابلیت گزارش گیری (هماهنگ با HMS) به مجموعه مدیریت هتل امکان نظارت و خدمات دهی بهتر را داده است.

  • در واحدها و راهروهای بخش نرمال اقامتی، کاغذ دیواری فرانسوی و در واحدها و راهروهای بخش VVIP&VIP کاغذ دیواری بلژیکی بکار رفته که الهام گرفته از چهار طیف رنگ  زنبق و میخک ، زعفران و سنبل ،شقایق و رز و یاس و نرگس می باشد. موکتهای استفاده شده در داخل واحدهای نرمال از شرکت پالاز موکت که یکی از بهترین و قدیمی ترین تولید کنندگان داخلی می باشد، تهیه شده و در واحدهایVIP  و در کلیه فضاهای مشاع بخش اقامتی موکت درجه یک بلژیکی بکار برده شده است.لازم به ذکر است که طراحی طرح موکتهای خارجی و داخلی در شرکت ستاره آرمان توس و توسط مهندسین مشاور پروژه انجام و شرکت پالاز و شرکت  بلژیکی تولید انحصاری آنرا برای شرکت ستاره آرمان توس و پروژه آرمان انجام داده اند.( شرکت بلژیکی این طرح را بنام آرمان ثبت نموده است.)
  • واحدها VVIP توسط پارکت های چوبی مفروش شده است.
  • در واحدهای VIPبخش هتل از شیرآلات روهه(GROHE) و در واحدهایVVIP بخش اقامتی از شیر آلات هانز گروه
    (HANSGROHE) ساخت کشور آلمان و واحدهای نرمال از مارک KWC ساخت ایران تحت لیسانس سویس که بهترین برند ایرانی می باشد، استفاده شده است.
  • از سیستم فن کوئل جهت سرمایش و گرمایش واحدها استفاده شده است (استفاده از ۵ چیلر جذبی ۵۰۰ تنی LG کره) که با بخش تجاری مشترک میباشد ولی در واحدهای اقامتی بصورت متمرکز و در اتاق قابل تعریف می باشد.
  • مدیریت ساختمان یا BMS باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیروی انسانی شده و بعلاوه کاهش مصارف انرژی، کاهش هزینه های انرژی، کاهش خطاپذیری و افزایش اثربخشی سیستم را به دنبال دارد.
  • به ارسال و پخش برنامه­ های تلویزیونی، فیلم، صدا، عکس، انواع متن­ها و همچنین اطلاعات برای مشترکان از طریق شبکه­ های محلی (LAN) و پروتکل اینترنت، تلویزیون تحت شبکه (IPTV) گفته می­شود. این سرویس معمولا با سرویس­ های دیگری مانند اینترنت پرسرعت، نمایش ویدئو (در صورت درخواست) و تلفن اینترنتی، در قالب یک سرویس به مشترکان ارائه می­گردد که علاوه بر تلویزیون، قابلیت اتصال به تجهیزاتی نظیر: لپ­تاپ،گوشی­های هوشمند، تبلت­ها و … را نیز دارا می­باشد.
  • تعداد آسانسورهایی که برای مجموعه اقامتی درنظر گرفته شده است ۱۰دستگاه می باشد. که ۶دستگاه آن مستقیم به سالن های اقامتی مرتبط می باشد و ۲ دیگر به کافی شاپ هتل ارتباط دارند. تمامی این آسانسور ها به پارکینگ مرتبط می باشند. این آسانسور ها به جهت حفظ امنیت میهمانان و تحت کنترل بودن مجتمع کارتی بود و فقط افرادی می توانند از آنها استفاده کنند که کارت آسانسور داشته باشند یعنی باید مالک یا میهمان واحدهای هتل باشند.
  • در تمامی تراس واحدهای اقامتی گلدان یا flower box قرار داده شده شده است که طراحی و اجرای سیستم آبیاری قطره ای بصورت متمرکز برای کلیه فلاور باکس ها باعث صرفه جویی قابل توجهی در میزان مصرف آب شده و همچنین نوع طراحی زهکش خود گلدانها نیز به امر کمک شایانی مینماید.لازم به ذکر است گلدانها از جنسی است که علاوه بر مقاومت نسبت به اشعه خورشید ،در هر شرایط جوی مقاوم می باشد.مدل استفاده شده در پروژه آرمان فلورا پرمیموم میباشد.
  • کافی شاپ هتل دارای مساحت ۲۷۰ متر مربع که در آن انواع نوشیدنی های سرد و گرم بهمراه انواع کیک، شیرینی ها، دسرها و غذاهای سبک و متنوع سرو می گردد. همچنین امکان استفاده از فضای باغ بام اختصاص داده شده را نیز دارد و همچنین از آنجایی که فضای باز کافی شاپ مشرف به گنبد حرم حضرت رضا(ع) می باشد امکان زیارت و سلام دادن نیز برای میهمانان فراهم می باشد.
  • تعبیه هواساز در راهروهای طبقات موجب توزیع اکسیژن و هوا شده که محیط مناسبی را فراهم می آورد. این هواسازها هوای بیرون مجتمع را گرفته و از فیلتر عبور میدهند و سپس در تبادل با سیستم های گرمایشی و سرمایشی قرار گرفته و با دمایی مطبوع به سالن ها و راهروهای هتل وارد می کنند.

Powered by www.pazh.net