frosh-slider

ضرورت مهندسی فروش

 در دوره ه­ایی که رقابت در حوزه­ ی ساخت و ساز به شدت افزایش یافته و سطح انتظارات متقاضیان خرید نیز ارتقاء پیدا نموده است، ضرورت به کارگیری مهندسی فروش در حوزه­ ی فروش مجموعه­ های بزرگ بیش از پیش احساس می­شود. در حقیقت مهندسی فروش با شناخت بازار و مطالبات آن و همچنین بهینه­ سازی ماهیت عرضه و تقاضا سبب می­شود تا مفهوم رکود در بازار رنگ باخته و همواره برای عرضه مناسب و درست، متقاضی آن وجود داشته باشد بنابراین در صورت پیاده­ سازی مهندسی فروش مفهومی به نام رکورد در بازار معاملات معنی نخواهد داشت.

لزوم پیاده سازی مهندسی فروش

یکی از بزرگترین و جذابترین بازارهای حال حاضر دنیا، صنعت ساختمان است. این صنعت نیز با نوآوری ها و پیشرفت های روزافزون، در حال حاضر بازاری به شدت رقابتی ، پیچیده و چند بُعدی را تشکیل داده است که فعالیت در آن نیازمند داشتن یک تیم متخصص و حرفه ایست که بتواند کلیه فرآیند را به صورت یکپارچه و آگاهانه پیش ببرد. به همین دلیل بحث مهندسی فروش در این صنعت با هدف یکپارچه کردن ابعاد مختلف تخصصی مانند فنی مهندسی، بازاریابی، مالی و فروش وارد شده است.

mohandesi-2
mohandesi-130
mohandesi-123

شناخت بازار

   تجربه نشان داده همزمان با آغاز فرآیند واگذاری مجموعه ­های بزرگ، عده­ ای از سرمایه گذاران ریسک پذیر ورود پیدا کرده و اقدام به سرمایه ­گذاری می­نمایند. از آن جا که هدف این دسته از خریداران کسب منفعت اقتصادی بالاتر است، اقدام به گزینش واحدهای مرغوب با موقعیت مکانی مناسب و با حداقل متراژ می نمایند گزینه­ ای که در تمامی مجموعه­ ها با محدودیت ذاتی همراه است. فروش واحدهای مذکور سبب خالی شدن سبد عرضه از کالای مرغوب خواهد بود و عدم واگذاری آن سبب می­شودتا چرخه ­ی فروش به حرکت در نیاید.

   در چنین شرایطی عرضه­ کننده­ یا دچار هیجان کاذب به سبب تقاضای محدود می­گردد که معمولاً با بستن فروش یا افزایش غیر منطقی قیمت همراه است و یا در قبال درخواست متقاضی تاب تحمل نیاورده و اقدام به واگذاری هر آنچه خواست مشتری است، می­نماید اما در صورتی که عرضه­ کننده هوشمندانه عمل نماید، بخشی از واحدها را جهت شروع چرخه ­ی فروش واگذار نموده و الباقی را به تناسب وارد چرخه خود می­نماید.

   نکته قابل توجه اینکه منحنی فروش در ابتدا با ورود ۸۰ درصدی سرمایه­ گذاران ریسک پذیر همراه بوده و تنها %۲۰ خریداران با هدف بهره ­برداری از ملک اقدام به سرمایه گذاری می نمایند اما هر چه به پایان ساخت مجموعه و فروش آن نزدیک تر می­شویم این تناسبات عوض شده و جای خود را به یکدیگر خواهند داد.

کیفیت مقدم بر ساخت، ساخت مقدم بر فروش

بدون تردید یکی از مهم­ترین عواملی که سبب حفظ حیات یک پروژه است، نشاط، پویایی و هیجان در روند ساخت و ساز آن است بدین مفهوم که روح تازگی تنها از مجرای ساخت و ساز مستمر و بی­ وقفه در کالبد پروژه­ های ساختمانی دمیده میشود و کیفیت در اجرا به عنوان نماد احترام به حقوق مشتری گام اول در دستیابی به اهداف مجموعه ­ها خواهد بود.

mohandesi-04
mohandesi-5

اصل فروش متوازن

همان­طور که قبلاً توضیح داده شد رمز موفقیت هر مجموعه در عرضه مناسب، ایجاد هم­ افزایی کاربری ­های مختلف و حفظ توازن فروش در آن خواهد بود. بدین معنا که در هر دوره فروش سبد عرضه می ­بایست از تنوع لازم به لحاظ کاربری و متراژ برخوردار باشد.

مجتمع آرمان با سه کاربری تجاری (۴۳۶) ، اقامتی(۲۹۶) و مسکونی (۱۲۲ واحد) تعریف گردید. لذا با توجه به تفاوت در تعداد واحدهای موجود در دو کاربری میبایست ترتیبی اتخاذ گردد تا از یک سوی در تمامی مراحل فروش تنوع کاربری حفظ گردد و از سوی دیگر در هر کاربری نیز تنوع عرضه (از لحاظ متراژ، موقعیت، چشم­ انداز و …) لحاظ گردد.

تماس با واحد فروش شرکت ستاره آرمان توس

Powered by www.pazh.net